vrijdag 8 november 2019

Leraar 24: Vakkenintegratie leidt niet per definitie tot betere leerprestaties

Vakkenintegratie leidt niet per definitie tot betere leerprestaties

Vakkenintegratie leidt niet per se tot een dieper begrip of meer motivatie bij leerlingen. De keuze voor vakkenintegratie hangt af van het onderwijsdoel.

The post Vakkenintegratie leidt niet per definitie tot betere leerprestaties appeared first on Leraar24.

Lees verder

Welk effect heeft een wisselende samenstelling van de klas op de leerprestaties?

De samenstelling van de klas op de basisschool heeft nauwelijks effect op de onderwijsprestaties. Kenmerken op het individuele leerlingniveau zijn belangrijker.

The post Welk effect heeft een wisselende samenstelling van de klas op de leerprestaties? appeared first on Leraar24.

Lees verder

Werkdruk in het onderwijs, een serieus probleem

Leraren delen hun ervaringen met werkdruk. Wat zijn de belangrijkste oorzaken en hoe gaan zij ermee om? Lees de twaalf tips voor omgaan met werkdruk.

The post Werkdruk in het onderwijs, een serieus probleem appeared first on Leraar24.

Lees verder