woensdag 13 november 2019

Kleutergewijs: Hoe STEM-activiteiten combineren met taalstimulering in een diverse kleuterklas?

Hoe STEM-activiteiten combineren met taalstimulering in een diverse kleuterklas?
Een bijdrage van Marlies Algoet, Thijs Eeckhout, Helena Taelman n.a.v. het STEM-op-taalproject STEM (science-technology-engineering-mathematics) is populair. Maar hoe pak je dat aan in een superdiverse kleuterklas met veel meertaallerende kleuters en/of kleuters met een lage […]
Lees verder

Het nieuwste van het nieuwste is ook niet alles
Kleuteronderwijzers weten dat er altijd wel weer iets nieuws is om hun kleuterklaspraktijk te vernieuwen. Misschien maak je zelf wel eens de verzuchting dat je niet kan volgen. Weet dat je niet alleen bent. Vandaag […]
Lees verder

Aan taalstimulering werken? Laten we leentje-buur spelen!
Waarom zouden we naast het onderzoek hier, niet ook meer profiteren van al het onderzoekswerk dat elders gebeurde om een succesvolle aanpak voor taalstimulering in de kleuterklas uit te werken? Het geheim blijkt dan niet […]
Lees verder