donderdag 12 september 2019

Pedagogisch tact in een digitale context: in gesprek over het gedachtegoed van Max van Manen

Pedagogisch tact in een digitale context: in gesprek over het gedachtegoed van Max van Manen
Wat betekent het om met tact en sensitiviteit voor de klas te staan? En hoe kunnen leraren zich met pedagogisch tact tot de digitale leefwereld van leerlingen verhouden? Aan de hand van het gedachtegoed van Max van Manen, een Canadese pedagoog, geven kenners Wouter Pols en Geert Bors in deze podcast antwoord op deze vragen.
Lees verder

Kennisnet en Netwerk Digitaal Erfgoed starten programma digitaal erfgoed in het onderwijs
Erfgoed in het onderwijs is belangrijk: het geeft leerlingen een beeld van het verleden en draagt bij aan cultureel bewustzijn en reflectie op het heden. Door het digitaliseren van erfgoed, kunnen scholen het makkelijker inzetten. Kennisnet en het Netwerk Digitaal Erfgoed werken samen om erfgoed, met behulp van ict, structureel een plek te geven bij scholen in het primair onderwijs (po) en het...
Lees verder