dinsdag 4 juni 2019

AVS: Onderwijsinspectie past jaarlijkse prestatieanalyse aan

Onderwijsinspectie past jaarlijkse prestatieanalyse aan
Vanaf schooljaar 2019-2020 verandert de inhoud van de jaarlijkse prestatieanalyse voor basisscholen. De Inspectie van het Onderwijs voegt meer aspecten toe aan deze analyse, maar het doel en de...
Lees verder

Huidige reken- en wiskundeonderwijs weinig uitdagend voor hoogpresterende leerlingen
Het huidige reken- en wiskundeonderwijs daagt de (potentieel) hoogpresterende leerlingen onvoldoende uit om tot een hoger niveau te komen. Dat is de uitkomst van een rapport 'Reken- en...
Lees verder

Ouders en leraren willen geen genderneutrale toiletten
Op veruit de meeste basisscholen (85 procent) zijn de toiletten voor jongens en meisjes momenteel gescheiden. Uit onderzoek uitgevoerd door Kantar, in opdracht van het wereldwijde hygiƫne- en...
Lees verder