maandag 13 mei 2019

Leerling en leraar hebben voordeel van duidelijk smartphonebeleid

Leerling en leraar hebben voordeel van duidelijk smartphonebeleid
In Nederland is veel discussie over het al dan niet toestaan van smartphonegebruik in de klas op school. De publicatie 'Schoolbeleid voor smartphones' helpt scholen bij het maken van een smartphonebeleid. Dit meldt Kennisnet.
Lees verder

Acht leerlingen Ichthus Lyceum Driehuis maken examen elders
Acht leerlingen van het Ichthus Lyceum in Driehuis maken hun examens niet op hun eigen school, wegens hun rol bij een uit de hand gelopen examenstunt in april. Er is toen voor 60.000 euro schade gebracht aan lokalen en meubels. Dit meldt de NOS.
Lees verder

Week 19: start eindexamens, duurdere kinderopvang en pensioenactiedag
Iedere vrijdag sluiten we de week af met een weekoverzicht waarin we kort terugblikken op de opvallendste, interessantste of meest nieuwswaardige items per werkdag. Naast het vele eindexamennieuws was er in week 19 ook nog ruimte voor berichten over duurdere kinderopvang, een pensioendagactie en de...
Lees verder

Meest lastige examens eind deze week achter de rug
Komende week staat voor veel middelbare scholieren in hun laatste jaar in het teken van het eindexamen Duits. Vorig jaar werd hier op alle niveaus slecht op gescoord. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
Lees verder

Scholen melden incomplete examens door drukfouten
Op donderdag 9 mei heeft een tiental scholen gemeld dat er bij de examenafnames van die middag enkele examenboekjes zijn aangetroffen waarbij bladzijden ontbraken. Samen met de drukker is DUO bezig om uit te zoeken waardoor de fouten zijn ontstaan. Alles wijst erop dat het om een incident gaat. Dit...
Lees verder

Algemene Onderwijsbond: Inspectie moet lerarentekort inventariseren
De omvang van het lerarentekort is groter dan nu zichtbaar is. Daarom moet de Onderwijsinspectie in kaart brengen welke noodmaatregelen scholen nemen om het tekort aan docenten op te vangen en hoe vaak zij onbevoegden voor de klas zetten.
Lees verder