Rechtstreeks uit de schoolbanken, het laatste nieuws over het primair en voortgezet onderwijs, het middelbaar beroepsonderwijs, het hoger onderwijs en het speciaal onderwijs.

maandag 2 juli 2018

Rijksuniversiteit Groningen: Marc Hertogh: 'Uitkeringsgerechtigden willen niet behandeld worden als fraudeurs'

Marc Hertogh: 'Uitkeringsgerechtigden willen niet behandeld worden als fraudeurs'

Een strenge en harde aanpak van uitkeringsgerechtigden leidt eerder tot meer dan tot minder fraude. Het gros houdt zich aan de regels, maar wordt in het contact met de overheid benaderd als een potentiële fraudeur. Door teleurstelling en verontwaardiging groeit de kans dat die mensen op enig moment alsnog frauderen. Dat stelt rechtssocioloog Marc Hertogh op NOS Nieuws. De hoogleraar deed samen met andere wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen vier jaar onderzoek naar de controle op uitkeringsgerechtigden.

Lees verder

Technische groothandel Wasco krijgt customer experience training op eigen locatie

Wasco, een groothandel voor de installatiebranche, is begonnen aan een inhouse programma van de University of Groningen Business School om te werken aan de customer experience bij hun klanten. Wasco-klanten worden steeds veeleisender en concurrenten uit het speelveld blijven innoveren. Onderscheidend vermogen is essentieel in deze competitieve markt. "We willen CX echt in ons DNA krijgen; van management tot op de vloer en andersom", zegt Jan Bijnen, directeur inkoop & marketing bij Wasco, in een eerste reactie.

Lees verder

Resultaten Nationale Studenten Enquête 2018 bekend

De resultaten van de landelijke Nationale Studenten Enquête (NSE) 2018 van Studiekeuze123 zijn bekend. 30,1 procent van de studenten aan de Rijksuniversiteit Groningen werkte aan de NSE mee. Dat is wat lager dan vorig jaar, tegelijkertijd hebben wel bijna 9.000 Groningse studenten hun studie beoordeeld. Zij beoordelen hun studie gemiddeld met een 4,03 op een schaal van 1 tot 5, en de sfeer binnen de opleiding met een 4,12.

Lees verder

De overeenkomst tussen bankpassen en lingerie – Wat ING en Marlies Dekkers ons leren over innovatieve businessmodellen

Wat hebben ING en Marlies Dekkers gemeen? Op het eerste gezicht niet veel. Immers, de twee bedrijven zijn actief in totaal verschillende markten en kennen qua strategie en organisatie grote verschillen. Er zijn echter ook verassende overeenkomsten: zo introduceerden zowel de bank als het modehuis een businessmodel dat zeer vernieuwend is voor hun industrie.

Lees verder