Rechtstreeks uit de schoolbanken, het laatste nieuws over het primair en voortgezet onderwijs, het middelbaar beroepsonderwijs, het hoger onderwijs en het speciaal onderwijs.

donderdag 26 april 2018

Leraar 24: Taaldomeinen in samenhang: van losse lesjes naar verbinding

Taaldomeinen in samenhang: van losse lesjes naar verbinding

Verbinden van taaldomeinen maakt de taalles betekenisvol en effectief. SLO biedt met project 'Taaldomeinen in samenhang' voorbeeldlessen, ontwerpprincipes en criteria voor het ontwerp van samenhangende taallessen.

Het bericht Taaldomeinen in samenhang: van losse lesjes naar verbinding verscheen eerst op Leraar24.

Lees verder

Onderzoeksgesprek in de les bevordert onderzoekende houding van leerling

In een onderzoeksgesprek onderzoeken leerlingen een vraag die voor hen betekenis heeft. Zo'n gesprek bevordert de onderzoekende houding en leerlingen leren zichzelf kennen en anderen beter begrijpen.

The post Onderzoeksgesprek in de les bevordert onderzoekende houding van leerling appeared first on Leraar24.

Lees verder

Presteren leerlingen op internationale of tweetalige scholen beter?

Verschillende onderzoeken stellen dat schoolprestaties van leerlingen verbeteren door tweetalig onderwijs. In Nederland komt uit onderzoek naar voren dat leerlingen met tweetalig onderwijs een blijvende voorsprong behalen op leerlingen van reguliere scholen. Dit gaat niet ten koste van andere vakken.

The post Presteren leerlingen op internationale of tweetalige scholen beter? appeared first on Leraar24.

Lees verder