Rechtstreeks uit de schoolbanken, het laatste nieuws over het primair en voortgezet onderwijs, het middelbaar beroepsonderwijs, het hoger onderwijs en het speciaal onderwijs. Suggestie? Vertel het de redactie.

dinsdag 4 juli 2017

Prijs voor onderzoeken naar klassenmanagent en overgang po-vo

Klik hier als deze e-mail niet correct wordt weergegeven.

Nieuwsbrief 7 | 4 juli 2017

In deze nieuwsbrief
Prijs voor onderzoeken naar klassenmanagent en overgang po-vo | Masterclass zelfgestuurd leren | Welten-instituut test reeks van toegepaste games voor leren | Prijs WEKIT onderzoek leren via AR en wearables | ORD 2017 terugblik symposium open online oderwijs | Kort nieuws juli | In augustus geen nieuwsbrief |
Prijs voor onderzoeken naar klassenmanagent en overgang po-vo
Tijdens de Onderwijs Research Dagen 2017 in Antwerpen zijn onderzoekers van het Welten-instituut in de prijzen gevallen. Het onderzoek van Charlotte Wolff naar klassenmanagement won de prijs voor de beste onderwijskundige dissertatie. Het beste artikel in Pedagogische Studiën van 2016 was het artikel van Kelly Meusen-Beekman, Els Boshuizen en Desirée Joosten-ten Brinke over zelfsturend leren en de overgang van het primair naar het voortgezet onderwijs. Lees meer...
Masterclass zelfgestuurd leren
Leraren worden aangemoedigd om 'zelfgestuurd leren' in hun onderwijs in te bouwen. Dit is echter nog niet zo eenvoudig. De Academische Werkplaats Onderwijsinnovatie, een samenwerking van Iselinge Hogeschool en het Welten-instituut, organiseert daarom een masterclass waarin ze handreikingen bieden om zelfgestuurd leren te integreren in het onderwijs. De online masterclass vindt plaats van 23 oktober t/m 17 november 2017. Lees meer...
Welten-instituut test reeks van toegepaste games voor leren
In juni 2017 is het RAGE-team, onder leiding van het Welten-instituut, gestart met het uittesten van RAGE-games in zes praktijksituaties. De praktijksituaties variëren van het trainen van politieagenten en het begeleiden van werkzoekenden tot het aanleren van ondernemersvaardigheden. De tests vinden plaats in Portugal, Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk en Nederland. Lees meer...
Prijs WEKIT onderzoek leren via AR en wearables
Een nieuw onderzoeksgebied is het leren via Augmented Reality en via 'wearables': slimme horloges, kleding met sensoren en dergelijke. Het Welten-instituut maakt deel uit van het WEKIT project dat onderzoek doet naar en experimenteert met leren via dat soort nieuwe technieken. Onlangs wonnen zij een prijs voor hun onderzoek naar de acceptatie van leren met dit soort technieken binnen luchtvaart, ruimtevaart en geneeskunde. Lees meer...
ORD 2017 terugblik symposium open online oderwijs
De jaarlijks terugkerende conferentie, de Onderwijs Research Dagen (ORD), is weer voorbij. Op deze grote Nederlandstalige conferentie, die dit jaar plaatsvond in Antwerpen, presenteren zowel Vlaamse als Nederlandse onderzoekers uit het onderwijsveld hun werk. Een van de onderdelen van de ORD was het symposium ‘De uitdagingen van open online onderwijs/MOOCs’. Een terugblik op de ORD en dit symposium door onderzoekster Martine Schophuizen. Lees meer...
Kort nieuws juli
Blog: Tien instructieprincipes die elke leraar zou moeten kennen
Workshop: educatieve games maken met RAGE 
Karen van Dam, hoogleraar A&O psychologie over de werkdruk in het basisonderwijs
Paul Kirschner benoemd tot inaugural fellow ISLS 
Hendrik Drachsler benoemd tot hoogleraar Learning Analytics.
Lees meer...
In augustus geen nieuwsbrief
In augustus verschijnt er geen nieuwsbrief. U hoort weer van ons op dinsdag 5 september. Een fijne zomer!

U bent op deze uitgave van Welten-instituut Onderzoekscentrum voor leren, doceren en technologie geabonneerd met het e-mailadres onderwijsinnederland@gmail.com.
Redactie: Welten-instituut
Website : Welten-instituut.ou.nl

Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen of een e-mailadreswijziging doorgeven? Klik hier.


Volg ons op

Aanbevolen