Rechtstreeks uit de schoolbanken, het laatste nieuws over het primair en voortgezet onderwijs, het middelbaar beroepsonderwijs, het hoger onderwijs en het speciaal onderwijs. Suggestie? Vertel het de redactie.

maandag 22 mei 2017

Rijksuniversiteit Groningen: Douwe Jan Elzinga over uitspraken Teeven: 'Storm in een heel klein glaasje water'

Douwe Jan Elzinga over uitspraken Teeven: 'Storm in een heel klein glaasje water'

Oud-staatssecretaris Fred Teeven denkt na over juridische stappen met betrekking tot de recente publicatie in De Groene Amsterdammer. De VVD-er zou hebben gezegd dat hij bewust heeft bezuinigd op de advocatuur om zo 'verdere verstrenging van het strafrecht' mogelijk te maken. Hoogleraar staatsrecht Douwe Jan Elzinga vindt dat dit bij de politiek hoort en stelt op Radio 1 dat het vaker gebeurt.

Lees verder

Uitslag universitaire verkiezingen 2017

Rector magnificus Elmer Sterken heeft maandagmiddag 22 mei de uitslag van de Universitaire verkiezingen 2017 bekendgemaakt. De verkiezingen werden gehouden voor de student- en personeelsgeledingen van de Universiteitsraad, Faculteitsraden en Dienstraden van de Rijksuniversiteit Groningen.

Lees verder

100% open access akkoord met Cambridge University Press

De Nederlandse universiteiten en Cambridge University Press (CUP) hebben een driejarige overeenkomst gesloten voor 100% open access. Onderzoekers verbonden aan Nederlandse universiteiten kunnen voortaan direct via de gouden route publiceren in de full open access tijdschriften van CUP. Een grote stap voor de Nederlandse wetenschap, aangezien tot nu toe geen enkele uitgever meteen de gouden route koos.

Lees verder

FEB organiseert grootste academische marketingcongres van Europa

De Rijksuniversiteit Groningen is van 23-26 mei gastheer van het grootste academische marketingcongres van Europa. De vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde en verwelkomt dan ruim 800 wetenschappers op het jaarlijkse congres van de European Marketing Academy (EMAC). Onder het thema 'Leaving Footprints' staat de impact van marketingonderzoek centraal: hoe kunnen bedrijven, beleidsmakers en de maatschappij profiteren van de nieuwste wetenschappelijke inzichten?

Lees verder

Aanbevolen

de digitale knipselkrant